آمار مطالب

کل مطالب : 89
کل نظرات : 5

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستار فردا و آدرس akbarpourrahimi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 89
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392
نظرات
 
 
 
 
موقعیت یک بچه در خانواده، شخصیت، رفتار، یادگیری و قدرت کسب معاش او را تحت تأثیر قرار می دهد. اغلب مردم درکی ذاتی از این مطلب دارند که ترتیب تولد به نحوی بر رشد تأثیر می گذارد در این جا نگاهی می اندازیم به تأثیری که ترتیب تولد ممکن است بر خصوصیات فردی داشته باشد....
 
 
 
 
ممکن است همه آدمها برابر آفریده شده باشند؛ اما نگاهی به فیش حقوقی آنها نشان می دهد که درآمدشان نابرابر است.

این مسأله به طبقه اجتماعی، تحصیلات و حتی شانس نسبت داده می شود، اما به نظر دالتون کانلی، استاد جامعه شناسی دانشگاه نیویورک، نابرابری از خانواده آغاز می شود.

کانلی در کتابش با عنوان "ترتیب تولد؛ کدام خواهر و برادرها موفق می شوند و چرا” می گوید: ۷۵ درصد نابرابری درآمد بین افراد در ایالات متحده، بین خواهر و برادرها در یک خانواده مشاهده می شود.

او به عنوان مثال به اقبال و ثروت متفاوت بیل و راجر کلینتون، و جیمی و بیلی کارتر اشاره می کند.

تحقیقات نشان داده که فرزندان اول (و تک فرزندها) در موفقیتهای تحصیلی، منزلت حرفه ای، درآمد و ثروت خالص پیشتاز هستند. برعکس، فرزندان میانی در خانواده های پرجمعیت بدترین وضع را دارند.

مایکل گروس، نویسنده کتاب "چرا فرزندان اول فرمانروایی می کنند و فرزندان آخر می خواهند جهان را

دگرگون کنند”، اعتقاد دارد: موقعیت یک بچه در خانواده، شخصیت، رفتار، یادگیری و قدرت کسب معاش او را تحت تأثیر قرار می دهد. اغلب مردم درکی ذاتی از این مطلب دارند که ترتیب تولد به نحوی بر رشد تأثیر می گذارد، اما چگونگی تأثیر مهم و معنی دار آن را کمتر از آن چه که واقعاً هست، در نظر می گیرند.

کانلی نیز معتقد است: ترتیب تولد در شکل دادن موفقیتهای فردی مهم است، اما این فقط در مورد بچه های خانواده های بزرگ (با بیشتر از چهار فرزند) و در خانواده هایی که منابع مالی و وقت والدین کم باشد، صادق است. اما در خانواده های ثروتمند، این تأثیر کمتر است.

در این جا نگاهی می اندازیم به تأثیری که ترتیب تولد ممکن است بر خصوصیات فردی داشته باشد:

● فرزندان اول

آنها وظیفه شناس تر، جاه طلب تر و سلطه جوتر از خواهر و برادرهای کوچکتر از خود هستند، فرزندان اول در دانشگاههای هاروارد و ییل به خوبی خود را نشان می دهند، همچنان که در رشته های مشکل تری مثل پزشکی، مهندسی و حقوقی می درخشند.

همه فضانوردانی که به فضا رفته اند بزرگترین فرزند یا بزرگترین پسر خانواده شان بوده اند و در طول تاریخ نیز (حتی زمانی که خانواده های پرفرزند معمول بوده است) بیش از نیمی از برندگان جایزه نوبل فرزند اول بوده اند.

بد نیست بدانید برخی شخصیتها نظیر هیلاری کلینتون، ریچارد برانسون، جی.کی.رولینگ (نویسنده کتابهای هری پاتر)، وینستون چرچیل همچنین بعضی از ستاره های سینما از جمله: کلینت ایستوود، جان وین، سیلوستر استالونه، بروس ویلیس، و همه بازیگرانی که نقش جیمز باند را بازی کرده اند، همگی فرزند نخست خانواده بوده اند.

● فرزندان وسط

این دسته از افراد بیشتر به همسالان خود می پیوندند و به راحتی می توانند از خانواده جدا شوند در نتیجه آنها می آموزند که چگونه با منابع حمایتی دیگر ارتباط برقرار کنند

بنابراین به داشتن مهارتهای مردمی بسیار عالی گرایش دارند. فرزندان وسط اغلب نقش میانجی و مصلح را بر عهده می گیرند. بعضی از فرزندان وسط مشهور عبارتند از: بیل گیتس، جی.اف.کی، پرنسس دایانا

● فرزندان آخر

ته تغاریها بیش از همه می توانند خلاق و جذاب باشند. از آن جا که آنها اغلب به عنوان توسری خور شناخته می شوند، به مبارزه در جنبشهای برابری طلبانه گرایش دارند.

(بچه های آخر اولین پشتیبانان اصلاحات پروتستان و نهضت روشنگری بودند) آنها در روزنامه نگاری، تبلیغات، فروش و هنرها موفق هستند. بعضی از ته تغاریهای مشهور عبارتند از: کامرون دایاز، جیم کری، رویز ادانل، ادی مورفی و بیلی کریستال.

● تک فرزندان

تک فرزندها خصوصیاتی شبیه فرزندان اول دارند و مداوماً زیر بار انتظارات سنگین والدین هستند. تحقیقات نشان می دهد که فرزندان اول اعتماد به نفس بیشتری دارند، خوش بیان هستند و احتمالاً بیش از بچه های دیگر از تخیل خود استفاده می کنند.

گرچه آنها پرتوقع نیز هستند، از انتقاد متنفرند، و ممکن است غیرقابل انعطاف و کمال گرا باشند. بعضی افراد مشهور که تک فرزند بوده اند عبارتند از: فرانکلین دلانو روزولت، آلن گرینسپن، تایگر وود، ملکه جوان تنیس ماریا شاراپووا و لئوناردو داوینچی.

● دو قلوها

از آن جا که دو قلوها وضعیت برابری دارند و برخورد مشابهی با آنها می شود در اغلب موارد به هم شباهت دارند.

دکتر فرانک سولووی، رفتارشناس و استاد در مؤسسه شخصیت و تحقیقات اجتماعی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا و نویسنده کتاب "تولد برای شورش: ترتیب تولد، پویاییهای خانواده و زندگیهای خلاق” می گوید: فرزندان اول از نظر شخصیتی بیشتر از آن که شبیه خواهر و برادرهای خود باشند

شبیه فرزندان اول در خانواده های دیگر هستند و فرزندان آخر بیشتر از آن که شبیه خواهر و برادرهای بزرگتر خود باشند شبیه فرزندان آخر در دیگر خانواده ها هستند.

به نظر وی، علت این امر آن است که خانواده با دیدگاههای متفاوتی به افرادی که در جایگاههای مختلف قرار دارند، نگاه می کند.

کانلی با این نظر موافق است، اما تأکید می کند که اینها تنها گرایشهای عمومی هستند و کلیت تئوری ترتیب تولد می تواند بر حسب شخصیت بچه، فاصله سنی بین خواهر و برادرها، شرایط خانواده و تجارب هر بچه در طی سالهای شکل گیری او مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: میگنا


تعداد بازدید از این مطلب: 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392
نظرات

 
 
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛  استفاده از رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین کم چرب و میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌تواند راهگشا باشد.این پیشنهادها برگرفته از مطالب منتشر شده در نشریه ریدرز دایجست و پایگاه اینترنتی لیوینگ‌ول است.

سبزیجات سبز

کاهو، اسفناج، کلم بروکلی، کلم پیچ و دیگر سبزیجاتی که رنگ سبز تیره دارند، سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی مفیدی هستند که می‌توان برای مقابله با فشار‌های عصبی آنها را در برنامه غذایی روزانه گنجانید. توصیه کارشناسان همواره مصرف خام این سبزیجات به صورت سالاد است. اگر وقت درست کردن سالاد را ندارید، می‌توانید از سبزی خوردن که از گذشته‌های دور به طور سنتی در برنامه غذایی مردم ایران زمین وجود داشته نیز استفاده کنید. تازه، بهار نیز فصل روییدن سبزی‌های کوهی خودرویی است که با آب باران رشد می‌کنند و طعم و بویی متفاوت و لذت‌بخش دارند؛ از آنها غافل نشوید!

پرتقال

تحقیقات روان‌پزشکان آلمانی نشان می‌دهد مصرف مقادیر مناسبی مواد غذایی حاوی ویتامین C نه تنها به کاهش میزان استرس می‌انجامد، بلکه سطح فشار خون و کورتیزول را پس از موقعیت‌های پرتنش کنترل کرده و به سطح عادی باز می‌گرداند. پیش از این نیز ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن شهره بود. اگر در فصل گرم سال به پرتقال دسترسی ندارید، می‌توانید از دیگر عضو خانواده‌ بزرگ مرکبات، یعنی لیمو ترش استفاده کنید که سرشار از این ویتامین است.

بوقلمون

 


گوشت بوقلمون حاوی آمینو اسیدهای تریپتوفان (L-Tryptophan) است. این اسیدهای چرب موجب آزادسازی سراتونین می‌شود که مسئول بروز احساس سرخوشی در ذهن است. به همین دلیل بسیاری از افراد پس از مصرف این گوشت احساس راحتی و آسودگی خاطر می‌کنند. گوشت بوقلمون دارای پروتئین بالا، حداقل چربی اشباع و کمترین سطح کلسترول است همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های B1 ، A B12، B6 ، B3 و املاحی چون سلنیوم، منیزیم، مس، آهن، روی و پتاسیم است.

ماهی آزاد

ماهی و در کل مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگاـ3 بدن را در برابر بروز بیماری‌های قلبی محافظت می‌کنند. ماهی آزاد نسبت به دیگر ماهی‌ها از چربی بیشتری برخوردار است و سرشار از امگاـ۳، پروتئین و ویتامین D است. جالب این که نتایج تحقیقی که درباره ارتباط مصرف ماهی آزاد و بیماری‌های دیابت و سوخت و ساز بدن صورت گرفته، نشان می‌دهد مقادیر امگاـ3 موجود در این ماهی از بالا رفتن هورمون‌های استرس‌زای کورتیزول و آدرنالین جلوگیری می‌کند. بهتر است ماهی را به صورت کبابی یا بخارپز مصرف کرده و سعی کنید از سرخ کردن این ماده‌‌ مغذی اجتناب کنید.

اسفناج

آیا می‌دانید کمبود املاح معدنی نظیر منیزیم به سر دردهای شدید میگرنی و بروز احساس خستگی در فرد منجر می‌شود. کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند با مصرف روزانه یک فنجان اسفناج تازه می‌توان تا 40 درصد نیاز روزانه به منیزیم را بخوبی تأمین کرد. اسفناج که گیاهی بومی ایران است منبع غنی از مواد آنتی اکسیدان بوده و سرشار از آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید، مس، منیزیم، لسیتین، کلروفیل، کاروتن، اسید اگزالیک و اسید آرسنیک است. اگر تمایلی به اسفناج پخته ندارید، می‌توانید قدری اسفناج خام را به سالاد اضافه کنید و در کنار خواص بسیار، از طعم و مزه‌ معرکه‌ این گیاه لذت ببرید!

میوه‌های خشک

میوه‌های خشک منبع خوبی از فیبرهای غذایی و انواع ویتامین‌ها و املاح ضد‌اضطراب و استرس است. در ماه‌های سرد که دسترسی به میوه‌‌ تازه ممکن نیست، می‌توان از این منبع غذایی ارزشمند استفاده کرد. زردآلوی خشک یا قیسی سرشار از منیزیم است و ماده‌ای طبیعی برای آرامش عضلات به شمار می‌رود. خرما، انجیر خشک، تخم کدو و تخمه آفتابگردان، بادام، پسته و گردو نیز مملو از ویتامین‌های «B و E» هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. جالب است بدانید گردو و پسته برای کاهش فشار خون مفید هستند.

آووکادو

این میوه‌‌ گران‌قیمت گرمسیری که چند سالی است در شمال کشور چهار فصل خودمان نیز کشت می‌شود، دارای تأثیرات مثبت بسیاری برای​بدن است. چربی‌های اشباع‌نشده‌ و پتاسیم موجود در آووکادو نه‌تنها به پایین ماندن سطح فشار خون کمک زیادی می‌کند؛ بلکه یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش اضطراب و استرس در فرد است. جالب این که میزان پتاسیم موجود در آووکادو بیشتر از موز است.

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین یکی از منابع مهم آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر بتاکاروتن، ویتامین «C، E و D» بوده و سرشار از مواد معدنی چون منگنز و آهن است. همچنین سیب‌زمینی شیرین مملو از فیبرهای غذایی است و می‌تواند در کاهش اضطراب به کار آید و بخوبی نیاز روزانه بدن به کربوهیدرات‌ها را مرتفع کند. از این گذشته وجود مقادیر زیادی از پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می‌کند. سیب‌زمینی شیرین به آرامش عضلات، ثبات اعصاب و تعادل عملکردهای شناختی فرد می‌انجامد

تعداد بازدید از این مطلب: 809
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392
نظرات
دانشمندان دانشگاه تورنتو کشف کرده‌اند که گشاد شدن چشم‌ها در اثر ترس می‌تواند به افراد دیگر نیز به همان اندازه کمک کند. دانشمندان پیش از این مطمئن نبودند که چرا چشم‌ها در زمان ترس گشاد می‌شوند اما اکنون می‌گویند که این امر از دو اثر برخوردار است. این امر به انسان کمک می‌کند تهدیدات را با ارائه یک میدان دید گسترده‌تر مکان‌یابی کرده و همچنین دیگران را با نمایش واضح آنچه به آن می‌نگرد، آگاه سازد. این پژوهش که در مجله Psychological Science منتشر شده، نشان داده است که حالت‌های گشاد شدن چشم از ترس، هم به فردی که این حالت را اجرا کرده و هم به بینندگان آن کمک می‌کند.
یافته‌ها نشان داده که گشاد شدن چشم یک میدان دید وسیعتر را ایجاد کرده و می‌تواند به فرد در مکان‌یابی تهدیدات احتمالی در محیط اطراف کمک کند. همچنین این حالت می‌تواند به ارسال یک علامت خیرگی روشن برای اظهار «آنجا را ببین!» به دیگران کمک کند تا قابیت آنها را نیز برای مکان‌یابی تهدید مشابه ارتقا بخشد. با بازتر شدن چشم، انسان می‌تواند بخش بیشتری از سفیدی چشم یا صلبیه را ببیند. دانشمندان بر این تصور بودند که این امر می‌تواند تضاد با عنبیه را افزایش دهد که محل مورد مشاهده فرد را واضح‌تر نشان می‌دهد. برای مشاهده مقاله
اینجا را کلیک نمایید.
تعداد بازدید از این مطلب: 1418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392
نظرات
 
 
 
با اینکه نگهداری از مو کار دشواری نیست اما بعضی وقت ها کارهایی با موهای خود می کنیم که به جای رسیدگی، موجب آسیب دیدن آنها می شوند و خودمان هم از آن خبر نداریم. در اینجا راه های جلوگیری از این آسیب ها را معرفی کرده ایم.



 
استفاده از وسایل قدیمی

همه ما دوست داریم شانه و برس های خود را از انواع میکروب های احتمالی، چربی و موهای اضافه تمیز کنیم. برای این کار باید حتما پس از هر بار استفاده از شانه، موهای موجود در آن را بیرون بریزیم. سپس، هرماه یکبار شانه و برس را با جوش شیرین و آب تمیز بشویید. برای این کار، همه جای شانه را داخل محلول جوش شیرین و آب بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس با دقت و کامل آن را آبکشی کنید. جوش شیرین باعث می شود تا همه چربی ها و میکروب های باقی مانده در لای دندانه های شانه یا برس از بین بروند.

لاستیک زبر

بهترین کش پلاستیکی برای موها آنهایی است که روکش پارچه ای دارند. کش های لاستیکی باعث شکسته شدن تار موهای شما می شود. بهتر است برای بستن موهای خود و جمع کردن آنها از صورت خود، از انواع کلیپس یا سنجاق سر استفاده کنید. کش مو به طور کلی باعث آسیب دیدن و شکستن موها می شوند.

سشوار کردن با داغ ترین درجه

حرارت بسیار بالا باعث از بین رفتن آب موها و خشک شدن آنها می شود و موها بسیار زبر و سوخته به نظر می رسند. باید تا حد امکان از حرارت ضعیف دستگاه خشک کن استفاده کنید. اما از کجا بدانید حرارت سشوار بالا است؟

سشوار را روی درجه متوسط قرار دهید. پشت دست خود را جلوی باد آن بگیرید. اگر پوست دستتان اذیت نشد، درجه آن مناسب است. حرارت داغ و دایمی موهای شما را از بین می برد. در ضمن، هنگامی که مو کاملا خیس و آبدار است آن را سشوار نکشید. آن را با حوله تا حدی خشک کنید تا فقط نم‌دار باشد سپس با درجه متوسط براشینگ کنید.


 

دیر به دیر کوتاه کردن موها


موها، مدتی پس از کوتاهی دچار موخوره می شوند. این موخوره باعث نازک و ضعیف شدن سر موها می شود. بنابراین، برای اینکه موهای سالم و زیبایی داشته باشید، هر ماه حدود 1.5 سانتی‌متر از نوک موها را قیچی کنید. اگر قصد بلند کردن موهایتان را دارید این کار را هر دوماه یکبار انجام دهید. موهای مرده هیچ تاثیری در بلندی موهای شما ندارند. پس بهتر است آنها را کوتاه کنید تا جلوی رشد موهایتان را نگیرد.

خشن رفتار کردن با موهای خیس

موها وقتی خیس هستند خیلی راحت تر آسیب می بینند. بنابراین اگر با شانه یا برس هایی که دندانه های ریز دارد آن را شانه کنید به آن آسیب می زنید. برای این منظور بهتر است وقتی مو خیس است با شانه دندانه درشت این کار را انجام دهید. این موضوع در مورد حوله هم مصداق دارد. خیلی خشن و محکم آب موهای خود را نگیرد. با حوله نرم خیلی آرام این کار را انجام دهید.



 
شانه کردن از ریشه به پایین

اگر از همان ابتدا موهای خود را از ریشه به پایین موها شانه کنید، باعث آسیب دیدن و کنده شدن آنها می شوید. برای جلوگیری از این کار، موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید. با دست، بالای موها را بگیرید و از پایین دست تا آخر موها را شانه کنید سپس کمی دست خود را بالاتر بیاورید و دوباره شانه کنید و این کار را تا ریشه تکرار کنید. به این ترتیب گره های پایین مو بهتر باز می شوند و با یکبار شانه زدن از بالا به پایین باعث کنده شدن موهای خود نمی شوید.

پوشاندن مو با انواع محصولات ترمیمی

آخرین چیزی که باید به آن توجه کنید، حفظ چربی مو است. اگر سر خود را با انواع محصولات ترمیمی و تقویتی بپوشانید جای نفس کشیدن برای مو نمی گذارید و نمی تواند به خوبی سرم های تقویتی را به خود جذب کند. برای استفاده از مثلا سرم های براق کننده مو، ابتدا آنها را کف دست خود بریزید، دست ها را به هم بمالید و سپس روی موها بکشید تا حجم زیادی از آن یک جای مو جمع نشود.


 

استفاده زیاد از مواد شیمیایی

انواع مواد شیمیایی موجود در بازار برای بدن و موهای انسان ضرر دارند و این در مورد مواد شیمیایی مخصوص موها نیز صادق است. زیاد رنگ کردن، کراتینه کردن و صاف کردن مو باعث آسیب دیدن و شکستن موها می شود. سعی کنید تا حد امکان فاصله استفاده از مواد شیمیایی را به حداقل کاهش دهید. بعلاوه، همیشه پیش از رنگ، کراتینه یا صاف کردن موهای خود با مواد تقویتی به موهای خود رسیدگی کنید تا کمتر آسیب ببینند.


شامپوی مناسب با مو


بیشتر مردم تصور می کنند باید همیشه از یک شامپو برای موهای خود استفاده کنند. اما این درست نیست. باید هر بار که تغییری در موهای خود ایجاد می کنید، مثلا دکلره، هایلایت یا رنگ می کنید، شامپوی مناسب آن مو را تهیه و استفاده کنید.
تعداد بازدید از این مطلب: 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392
نظرات
زمرد سنگی بسیار پرانرژی و دارای خواص فراوانی است. استفاده از این سنگ برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری صرع مفید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مشهد واژه زمرد به معنای سبز و از کلمه یونانی اسماراگدوس مشتق شده و نام دیگر علمی آن امرالد است.

زمرد؛ طبعی سرد و خشک دارد. رنگ این کانی در مقابل هیچ گونه نوری حتی خورشید و حرارت تغییر نمی کند.

اکثر بلورهای زمرد همانند یاقوت، ناخالصی ها و محتویات متعدد از قبیل کانی های مهمان، مایعات، حباب های گاز و ترک های داخلی دارد که در صورت کثرت این محتویات مات می گردد. این محتویات و ناخالصی ها عیوب زمرد به شمار نمی روند، بلکه همانند یاقوت برای تشخیص زمرد طبیعی از مصنوعی بسیار مفید است.
یاقوت برای تشخیص زمرد طبیعی از مصنوعی بسیار مفید است.

مرغوب ترین زمردها، بلورهایی با رنگ سبز سیر هستند که حتی در صورت دارا بودن ناخالص فراوان، باز هم از بلورهای زمرد پاک و شفاف اما با رنگ روشن گران بهاترند.

- خواص و فواید

زمرد سنگی بسیار پرانرژی و دارای خواص فراوانی است. استفاده از این سنگ برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری صرع بسیار فایده دارد. به ویژه برای کسانی که زمینه ارثی این بیماری در آن ها وجود دارد. به همین دلیل، در گذشته نیز پادشاهان در هنگام تولید فرزندانشان تکه ای زمرد را بر گردن آنان می آویختند تا به صرع مبتلا نشوند، اما برای کسانی که به بیماری صرع مبتلا شده اند، چندان کارساز نیست.

هم چنین قرار دادن زمرد بر روی چاکرای سر و تاجی برای درمان بیماری پارکینسون مفید است؛ زیرا برای برقراری تعادل در سیستم عصبی بسیار اهمیت دارد و علاوه بر جلوگیری از حمله های عصبی، دردهای عصبی را نیز می کاهد. آویختن زمرد بر گردن و هم چنین گذاشتن آن بر چاکرای قلب در درمان گرفتگی رگ ها و بیماری های خونی و نیز درمان ضعف عضلات قلبی و تپش قلب و تقویت آن، بسیار مفید است.

از دیگر خواص زمرد که بسیار به آن اشاره شده، مفید بودن آن برای دستگاه گوارش است. گذاشتن آن بر روی چاکرای خورشیدی، مجاری کیسه صفرا را پاک و فعال می کند و سبب تقویت معده و درمان زخم معده می شود.

استفاده از زمرد برای درمان خونریزی داخلی به ویژه اسهال خونی مفید است. نگاه به آن نور چشم را زیاد کرده و آب زمرد بیماری های چشمی را بهبود می بخشد.

هم چنین همراه داشتن این سنگ برای زنان حامله مفید است و بستن زمرد بر ران زن حامله در هنگام زایمان، زاییدن را آسان می کند.

زمرد دو نیروی انرژی بخش و آرام بخش دارد و برای تسکین درمان دردهای ناحیه ستون فقرات و عضلات، گذاشتن مستقیم سنگ زمرد بر قسمت های دردناک و ماساژ با آن مفید است

تعداد بازدید از این مطلب: 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1392
نظرات

روز را با میوه شروع كنیم
صبحانه وعده مناسبی برای گنجاندن یك یا دو میوه در كنار نان و پنیر است تا نیاز ما به بخشی از ویتامین‌ها، آنتی‌اكسیدان‌ها و فیبر تأمین شود.


بگذاریم چای‌مان اندكی خنك شود
چای داغ هم برای حنجره خوب نیست و هم سبب می‌شود ما قند زیادی با هر فنجان یا استكان یا لیوان چای بخوریم.


قندهایمان را ریز كنیم
حبه‌های قند امروزی كه به صورت آماده و قالبی خریداری می‌كنیم، قابلیت آن را دارند كه به چهار حبه كوچك‌تر تقسیم شوند تا تعداد قندی كه در طول روز می‌خوریم كاهش یابد. بعضی‌ها در طول روز ناخودآگاه 10 فنجان چای می‌خورند و بی‌توجه به آن، تعداد قند دریافتی‌شان به رقم سرسام‌آوری می‌رسد.


با نوشابه‌ها قهر كنیم
گرچه آغاز سال، زمان آشتی ما است، اما بهتر است با مزاحمان سلامتی‌مان قهر كنیم. نوشابه‌های گاز‌دار به دلیل داشتن قند زیاد، ممانعت در جذب كلسیم و وابستگی كه ایجاد می‌كنند زیان‌آورند و مزاحم.


برنج‌مان را آبكش نكنیم
آبكش كردن برنج به تصور آنكه نشاسته آن از بین می‌رود اشتباه است، چون بیش از 80 درصد برنج را نشاسته تشكیل می‌دهد و با آبكش كردن چیزی از آن از دست نمی‌رود. در این میان فقط ویتامین‌های برنج هدر می‌روند.


نان سفید استفاده نكنیم
نان‌ها اگر سبوس‌دار باشند هم بهتر ما را سیر می‌كنند و هم اینكه تا حدودی مانع جذب كلسترول می‌شوند. نان‌های سفید قند خون را سریع بالا می‌برند و زمینه ابتلا به بیماری دیابت را مهیا می‌كنند.


با روغن جامد خداحافظی كنیم
روغن‌های جامد سرشار از اسیدهای چرب اشباع هستند كه برای قلب و عروق ما زیانبارند. عروق را تنگ می‌كنند و خطر حمله‌های قلبی را افزایش می‌دهند.


سیر و پیاز را در برنامه غذایی‌مان بگنجانیم
گرچه سیر و پیاز ممكن است به ظاهر بد بو باشند، اما اتفاقاً خاصیت آنها به خاطر همان تركیبات گوگردی است كه بوی ناخوشایندی دارند. مزمزه كردن كمی چای خشك، یا جویدن چند برگ جعفری می‌تواند از بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر و پیاز جلوگیری كند.


آب زیاد بخوریم

آب مفید‌ترین نوشیدنی است و یك لیوان آن حتی یك كالری هم ندارد. آب سموم بدن را دفع می‌كند و برای تنظیم سوخت و ساز بدن مفید است.


چیپس نخوریم,
ماهی بخوریم
چیپس حتی یك فایده تغذیه‌ای هم ندارد كه به آن دل‌خوش كنیم. نشاسته، چربی نامناسب و نمك، ارمغان نامیمون چیپس برای بدن است.

تعداد بازدید از این مطلب: 548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1392
نظرات

 
 
همه ما از خواص زیتون و روغن زیتون اطلاع داریم اما نکته جالب این است که در هر گوشه ای از دنیا از این خوراکی مفید به شیوه های متفاوت استفاده می شود.
 

 در جزیره یونانی به نام «ایکاریا»، برای حفظ سلامت و کاهش وزن نصف فنجان روغن زیتون حل شده با آب ولرم و لیمو را ناشتا مصرف می کنند. آنان معتقدند این کار علاوه بر کم کردن اشتها به حفظ سلامت بدن و طول عمر کمک می کند.

یونانی ها سالانه ۲۶ لیتر روغن زیتون مصرف می کنند به همین دلیل در این کشور تعداد مبتلایان به سرطان، بیماری قلبی، پارکینسون و آلزایمر کم است.

خاصیت ضدالتهابی موجود در روغن زیتون خالص مشابه ایبوپروفن است.

نقطه دود این روغن تقریباً ۴۰۰درجه است در حالی که نقطه دود روغن های دیگر مانند کانولا ۲۰۰ درجه و روغن ذرت و روغن زیتون ناخالص ۳۲۰ است. بالا بودن نقطه دود روغن زیتون خطر ایجاد ماده سرطان زا را کاهش می دهد.

نور آفتاب و یا لامپ روند اکسیداسیون روغن را تسریع می کند. بنابراین بهتر است آن را دور از حرارت و نور قرار دهید، روغن زیتون به مدت ۲ سال پس از تاریخ تولیدی که روی بطری آن نوشته شده قابل استفاده است. اما در صورت باز کردن در شیشه باید در عرض چند ماه مصرف شود.

 


برای تهیه یک لیتر روغن زیتون به هزار و ۳۷۵ عدد زیتون نیاز است.

سوزشی که پشت گلویتان پس از خوردن روغن زیتون حس می کنید، نشانه سالم بودن پلی فنولزهای روغن است.

رنگ این روغن بر حسب زیتونی است که از آن برای تهیه روغن استفاده شده و از طلایی تا زرد پر رنگ مایل به سبز است.

در سراسر دنیا بیش از ۸۰۰ میلیون درخت زیتون کاشته شده است.

روغن زیتون فاقد کلسترول است.

زیتون، آواکادو، روغن مغز یا دانه شکلات تلخ، چربی شکم را می سوزاند.

هر یک زیتون ۵کالری دارد یعنی هر ۲۰ زیتون متوسط حاوی تنها ۱۰۰ کالری است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392
نظرات
می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید كنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد كاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند.
20 غذایی كه دشمن دیابت هستند

اگر مبتلا به دیابت هستید جالب است بدانید آنچه در دهان می‌گذارید، می‌تواند سبب بالارفتن یا پایین آمدن قندخونتان شود.

در اینجا 20 نوع ماده غذایی را به شما معرفی می‌كنیم كه می‌تواند جلوی بالارفتن قندخونتان را بگیرد.

سیب
اكثر متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند حتما در رژیم غذایی خود سیب را بگنجانید زیرا سیب كالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالاست و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. سیب همچنین دشمن كلسترول بد است و میزان قندخون را كاهش می‌دهد.

آووكادو

پاین میوه غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است كه سبب كند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قندخون بعد از صرف غذا می‌شود.

جو
می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید كنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد كاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را كند كرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود.

سبزیجات
فیبر حلال تمامی سبزیجات می‌تواند قندخون بالا را مهار كند. در ضمن سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به راحتی می‌توان آنها را جایگزین گوشت قرمز كرد.

گوشت گاو
می‌توانید قسمت‌های كم چرب گوشت گاو را انتخاب كنید و یك‌چهارم بشقاب‌تان را در هر وعده غذایی به آن اختصاص دهید. رساندن به اندازه پروتئین به بدن باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر بمانید و در صورت لاغر شدن حجم بافت ماهیچه‌ای‌تان كاهش نیابد. در ضمن مصرف پروتئین به افزایش متابولیسم كمك می‌كند.

میوه‌های گوشت‌دار
دانه‌دار انواع میوه‌های گوشتی حاوی یك یا چند دانه كه به رنگ‌های قرمز یا بنفش موجود است مانند انواع انگور حاوی تركیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند. محققان می‌گویند این دانه‌های رنگی می‌تواند سبب كاهش قندخون شده و در عین حال محرك تولید انسولین در بدن باشند.

بروكلی
بروكلی غنی از كروم بوده كه در درازمدت نقشی اساسی و مهم برای تنظیم قندخون دارد.

هویج
هویج یكی از منابع طبیعی غنی از بتاكاروتن است كه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را كاهش داده و قندخون را تنظیم كند.

گوشت مرغ
گوشت سینه مرغ در مقایسه با ران یا سایر قسمت‌ها چربی كمتری دارد. توصیه ما به شما این است كه در هر شرایطی به هیچ عنوان پوست مرغ را به خاطر چربی بالایی كه دارد نخورید.

تعداد بازدید از این مطلب: 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392
نظرات


تا به حال به این فکر کرده‌اید که میوه‌ها را می‌توان به دو گروه زن و مرد تقسیم کرد؟ همه ما می‌دانیم که تمام میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و آنها را باید جزء ضروری و ثابت سفره خود قرار دهیم، اما جالب است بدانید که یکسری میوه‌ها برای خانم‌ها فواید بیشتری دارند تا آقایان و برعکس.
میوه‌های ويژه آقایان
مرکبات:
به دلیل اینکه بیماری‌های قلبی در آقایان بیشتر است، خوردن میوه‌های دارای رنگ روشن به‌نفع آنها است. محققان ترکیبات آنتی‌اکســـیدانی را در پرتقال و در سایر میوه‌های زرد رنگ یافته‌اند که در مبارزه با بیماری‌هايی مانند بيماري‌هاي قلبي و آرتریت سودمندهستند.
انار:
به واسطه داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی و نیز الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می‌کند.
هندوانه:
لیکوپین دارد که یک ماده قوی ضدسرطان براي مردان است و برای سلامت چشم و پروستات مفید است. مصرف منظم هندوانه و زردآلو مانع از بروز سرطان پروستات می‌شود.
انجیر:
برای سلامت قلب مفید است و تری‌گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. پتاسیم موجود در آن فشارخون را کنترل کرده و از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و فشارخون محافظت می‌کند.
آووکادو:
فیتونیتریت‌های متعدد آن نه تنها مانع از بروز سرطان پروستات می‌شود، بلکه سلول‌های آسیب‌دیده قلبي را نیز ترمیم می‌کند.
نارگیل:
این میوه علائم مربوط به بزرگ شدن پروستات را کاهش می‌دهد. از بروز بیماری تصلب شرائین و بیماری قلبی را در مردان نیز پیشگیری می‌کند.
میوه‌های ويژه بانوان
سیب:
برای شادابی پوست به خانم‌ها توصیه می‌شود که روزی يك سیب بخورند. سیب منبع غنی از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هاست.
زغال اخته:
در افزایش کلسترول مفید خون و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها موثر است و به شادابی پوست خانم‌ها کمک می‌کند.
پرتقال:
بهترین منبع ویتامین C و اسیدفولیک است و مصرف آن به خانم‌های باردار برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع کم‌خونی توصیه می‌شود. پرتقال حاوی ۷۰میلی‌گرم ویتامین C است که این مقدار ۹۰درصد از نیاز روزانه خانم‌ها به این ویتامین را تامین می‌کند.
آلبالو:
دارای ملاتونین که یک نوع آنتی‌اکسیدان است. این ماده به حفظ الگوی طبیعی خواب انسان کمک کرده، از ضعف حافظه جلوگیری می‌کند، کاهش‌دهنده التهابات است و از سرطان‌هاي زنانه و دیابت جلوگیری می‌کند.
آووکادو:
برای خانم‌های باردار مفید است. یک فنجان آووکادو، یک‌چهارم نیاز روزانه بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تامین می‌کند. این ویتامین خطر ابتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی جنین را کاهش می‌دهد. اگر باردار هستید یا قصد بچه‌دار شدن دارید از این میوه میل کنید تا فرزندي سالم به دنیا بیاورید.
خیار:
۹۵درصد خیار از آب تشكیل شده است و خوردن یك فنجان خیار ورقه شده با نوشیدن یك لیوان آب برابری می‌كند.پوست سبز خیار نیز مقادیر قابل توجهی فیبر، پتاسیم و منیزیم دارد و خوردن خیار همراه با پوست، البته در صورتی كه به خوبی شسته شده باشد، براي زيبايي و جوان ماندن پوست بانوان توصیه می‌شود. همچنین خیار به درمان حساسیت‌های پوستی و آفتاب‌‌سوختگی كمك می‌كند.
توت‌فرنگی:
دارای ویتامین C و منگنز است. منگنز رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد، به استحکام استخوان‌ها به‌خصوص خانم‌هاي در معرض پوكي استخوان کمک می‌کند و به عملکرد بهتر غده تیروئید هم کمک می‌کند. زنانی که هر هفته دو بار میوه‌هایی مانند شاتوت یا توت‌فرنگی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار می‌دهند دیرتر با مشکل فراموشی و کاهش توانایی‌های ذهنی مواجه می‌شوند.
انار:
میوه‌ای خونساز و تصفیه‌کننده خون است زیرا منبع خوبی از اسید فولیک، پتاسیم و آهن است، بنابراين مصرف آن را برای بیماران مبتلا به کم‌خونی به خصوص خانم‌ها توصیه می‌کنیم. یکی از علل مهم مشکلات پوست، مو و ناخن و نامنظمی دوره‌های ماهانه در خانم‌ها، کم خونی و فقر آهن است.
منبع:مجله ایده آل
تعداد بازدید از این مطلب: 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
نظرات
حمله قلبی عامل اول مرگ و میر در ایران است . از آنجا که اکثر این مرگ و میر ها بدلیل بیماری های کروناری قلبی می باشند، آگاهی در مورد حمله قلبی مهم است . هیچگاه مشکلات قلبی را فراموش نکنید چرا که موضوع آنها چیزی غیراز مرگ و زندگی نمی باشد .


برخی ازحملات قلبی ناگهانی و شدید هستند . اما اکثر آنها به آهستگی آغاز می شوند و با درد یا ناراحتی خفیفی همراه میباشند. در این قسمت برخی از علایم حمله قلبی ذکر می شوند: احساس ناراحتی ، فشار ، پری یا درد در مرکز قفسه سینه که بیش از چند دقیقه به طول انجامیده یا رفع شده و دوباره بر گردد .

علائم حمله قلبی

نشانه های فردی که دچار حمله قلبی شده است چه می باشد؟

1- احساس سنگینی و فشار غیرطبیعی بر روی قفسه سینه، گویی که وزنه سنگینی بر روی قفسه سینه قرار دارد

بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و ممکن است رفع شود و دوباره برگردد. حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا سوء هاضمه به فرد دست دهد.

2- احساس درد شدید در قسمت پشت، گردن و فک صورت

این علایم می تواند شامل درد و ناراحتی در یک یا دو بازو ، پشت، شانه ها، گردن، فک و قسمت بالای معده باشد. درد در ناحیه پشت و گردن و فک از علایم شایع حملات قلبی در خانم ها می باشد.

3- تنگی نفس شدید

این علامت می تواند به شکل ناگهانی رخ دهد، در حالی که شما در حال استراحت هستید و یا فعالیت بدنی کمی دارید. فرد ممکن است برای نفس کشیدن تلاش کند و به سختی بیفتد. تنگی نفس می تواند قبل و یا همزمان با درد قفسه سینه رخ دهد و یا حتی می تواند تنها علامت حمله قلبی باشد.

4- عرق سرد

عرق بیش از حد که به عرق سرد مشهور است، از علایم حمله قلبی می باشد. البته در خانم های یائسه باید این علامت را بیشتر بررسی کرد، زیرا آنها در یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند.
یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند

5- خستگی غیرعادی و شدید

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند. این علامت می تواند به طور ناگهانی و یا به مدت چند روز وجود داشته باشد. بسیاری از خانم ها در اثر سابقه حمله قلبی ، تجربه خستگی و ضعف عضلانی را دارند که مربوط به فعالیت و ورزش کردن نمی باشد.

6- احساس گیجی و یا سردرد

بر خلاف بسیاری از فیلم ها، حمله قلبی سبب بیهوشی فرد نمی شود، بلکه احساس گیجی و منگی به فرد دست می دهد.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود