آمار مطالب

کل مطالب : 89
کل نظرات : 5

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستار فردا و آدرس akbarpourrahimi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 89
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : جمعه 30 فروردين 1392
نظرات
 

سلامت: دانه اين گياه در خانه سوزانده مي شود و دود غليظ آن براي ضدعفوني هوا، دور کننده حشرات، خوشبوکننده فضا و به باور برخي حتي خنثي کردن چشم زخم و... مورد استفاده قرار مي گيرد.

علاوه بر تمام اين موارد، در آسيا از دانه هاي اسپند به عنوان ضدانگل کرم کش و کشنده آميب استفاده مي کنند.

اسپند در ساير کشورها نيز طرفدار دارد؛ مردم يونان از اسپند به عنوان قاعده آور، کرم کش، مسکن و خواب آور استفاده مي کنند.

در گذشته در هند براي سفليس و در آفريقا نيز براي تب از اسپند استفاده مي کردند، گرچه مصرف خوراکي اين گياه مي تواند مسموم کننده باشد، اما بعضي از افراد محلي در اين کشورها هنوز از آن براي درمان آسم، کوليک، تب، سنگ هاي صفراوي، سکسکه، زردي، مالاريا، دردهاي عصبي، پارکينسون، افتادگي رحم، روماتيسم و بيماري هاي ادراري ـ تناسلي استفاده مي کنند.

اسپند براي افراد گرم مزاج مضر است و اگر افرادي که مزاج گرم و خشک دارند، حتي مقادير کمي از آن را بخورند دچار مشکل خواهند شد.

اگر جوشانده اسپند را صاف کرده با عسل و روغن کنجد بنوشيد، بشدت حالت تهوع ايجاد مي کند. اين گياه در افراد گرم مزاج باعث سردرد و حالت تهوع مي شود.

معمولا از گياه اسپند بيشتر به عنوان خوشبوکننده هوا استفاده مي شود و شکل خوراکي آن کمتر مورد استفاده قرار مي گيرد، چرا که مصرف ناصحيح آن باعث عوارضي چون تشنج، تهوع، سکسکه، ترشح بيش از حد بزاق و تضعيف سيستم اعصاب مرکزي مي شود.

سمي بودن اين گياه به اندازه اي است که حتي حيوانات هم با مصرف آن دچار مسموميت مي شوند و مواردي از مرگ و مير حيوانات نيز گزارش شده است.

مطالعات جديد درباره خواص دود دانه هاي اسپند، ثابت مي کند که اين ماده عفوني کننده است و در قديم براي کاهش تاثير ميزان سم گياه اسپند آن را چند بار در آب خيس مي کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392
نظرات

 




داروهای شیمیایی اولین گزینه ای هستند که ما بعد از به وجود آمدن سردرد به سراغ آن ها می رویم ولی تا به حال درمان های خانگی و طبیعی را برای رفع ای مشکل امتحان کرده اید؟


** زنجبیل

اولین گزینه برای از بین بردن میگرن و دردهای شدیدی سر باید استفاده شود زنجبیل است. دانشمندان طی سال ها بررسی که داشته اند متوجه شدند که زنجبیل درمانی بسیار عالی برای اینگونه بیماری هاست و میتواند تا ۶۳ درصد از بیماری های میگرنی پیشگیری نماید. استفاده از زنجبیل در غذاهای روزانه و یا چای از جمله راه های مصرف این ماده خوراکی است.



** منیزیم

عناصر مفید برای بدن همیشه در میان بهترین رفع کننده های دردها بوده اند و منیزیم پیشرو در این راه است. روزانه مصرف ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم منیزیم می تواند از به وجود آمدن سردرد و یا بیماری های میگرنی کاملا جلوگیری نماید. استفاده از آجیل، دانه های چرب و سبزی های تاریک مانند اسفناج از جمله راه های خوب برای کسب منیزیم روزانه است.



** ویتامین B۲

به تمامی بیمارانی که مشکلات میگرنی و سردرد دارند پیشنهاد می شود تا از ویتامین B۲ بیش از دیگر ویتامین ها استفاده کنند. کمبود این ماده مغذی در بدن عامل به وجود آمدن سردرد است و در صورتی که نبود آن تکمیل شود تمام علائم بیماری نیز از بین خواهند رفت. ۴۰۰ میلی گرم از این ویتامین به صورت روزانه توصیه شده است.



** ویتامین D

یکی از ویتامین هایی که باید مصرف آن ها به صورت روزانه باشد وتامین D است که می توانید از طریق نور خورشید نیز آن را جذب کنید. اگر به میزان لازم نور خورشید در طول روز به پوست شما برسد متوجه می شوید که سردرد شما به راحتی از بین رفته است. جذب روزانه ۴۰۰ میلی گرم ویتامین D برای هر فردی لازم است تا اعضای بدن او به درستی کار کند.
تعداد بازدید از این مطلب: 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 25 فروردين 1392
نظرات

یادمان باشد شناخته شده ترین داروی مورد استفاده در درمان سکسکه مقاوم، کلرپرومازین است. شروع مصرف کلرپرومازین با دوز پایین (۲۵ میلی ۳ تا ۴ بار در روز) است. استفاده از GABA آگونیست ها مانند باکلوفن و گاباپنتین نیز موثر بوده است. گزارش های موردی از تجویز داروهای دیگر مانند کارودیلول، متوکلوپرامید، نفوپام، آمانتادین، الانزاپین و میدازولام نیز وجود دارد. در موارد سکسکه های مقاوم که به درمان پاسخ نمی دهند، می توان از بلوک عصبی با کمک اولتراسونوگرافی و یا قطع عصب فرنیک با جراحی استفاده نمود. گزارشی از چندین مورد استفاده موفق از ضربان ساز تنفسی کاشتنی ارائه شده است که در واقع به تحریک عصب فرنیک می پردازد.

تعداد بازدید از این مطلب: 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : پنج شنبه 22 فروردين 1392
نظرات

 
 
اگر شما می‌خواهید از محافل تیره چشم تان بدون صرف هزینه و آسیب رساندن به پوستتان خلاص شوید از این 5 داروی خانگی استفاده کنید.به گزارش یاهوهلث؛ در زیر چشم محافل تیره ناخوشایندی وجود دارد که بسیاری از افراد برای پنهان کردن آنها از محصولات آرایشی و بهداشتی که دارای مواد شیمیایی است استفاده می‌کنند که این امر می‌تواند برای پوست حساس زیر چشم مضر باشد. بنابراین گزارش، برخی از راه حل‌های موثر طبیعی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آنها این علائم را تا حد زیادی کاهش و از عوارض آن در آینده جلوگیری کنید.
 

رب گوجه فرنگی

یکی از موثرترین درمان‌ها برای رفع تیرگی زیر چشم است.شما می‌توانید در خانه با مخلوط یک یا دو گوجه‌فرنگی تازه یک قاشق غذاخوری آب لیمو کمی آرد گرم و پودر زردچوبه یک خمیر ضخیم آماده کنید و پس از 10 یا 20 دقیقه با آب تمیز آن را به آرامی بشوئید. تکرار این فرآیند 2 یا 3 بار در هفته رنگ پوست اطراف چشم را به طور کامل از بین خواهد برد.


خیار و سیب زمینی

قرار دادن برشی از خیار تازه و سیب زمینی می‌تواند محافل تیره چشم را تا حد زیادی کاهش دهد همچنین شما می‌توانید آب خیار تازه و سیب زمینی را با کمک یک چوپ پنبه در اطراف چشم خود اعمال کنید.



روغن بادام


روغن بادام یک عنصر طبیعی است که برای پوست‌های حساس و ظریف اطراف چشم بسیار مفید است. روغن بادام را شب قبل از خواب بر چشم خود بمالید و صبح روز بعد با آب سرد آن را بشویید. حداقل به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید، خواهید دید که حلقه‌های تیره زیر چشمتان تقریباً ناپدید می‌شوندنه تنها باعث تسکین چشم می‌شود بلکه حلقه‌های تیره دور چشم را نیز کاهش می‌دهد. نعناع تازه خرد شده را به مدت 5 یا 10 دقیقه روی تیرگی قرار دهید و سپس به آرامی آن را با یک پارچه تمیز و سرد پاک کنید.


پرتقال و گلیسیرین

این عمل علاوه بر از بین بردن حلقه‌های تیره چشم، باعث درخشش پوست به طور کلی می‌شود و پوست اطراف چشم را نیز نرم و صاف تر از قبل خواهد کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : سه شنبه 20 فروردين 1392
نظرات

 
 
حتما برایتان اتفاق افتاده که پزشک در دستور مصرف بعضی از داروها تأکید کرده که این دارو را قبل یا بعد از غذا مصرف کنید.
 

تاکیدی که جدی گرفتن آن می‌تواند برنامه درمانی شما را با موفقیت بیشتری پیش ببرد. در بعضی از داروها همراه بودن یا نبودن غذا تأثیری در بروز اثرات درمانی ندارد، اما در مورد برخی دیگر از داروها تغییراتی دیده می‌شود که در موقعیت درمان اهمیت دارد. به این دلیل دستوراتی مثل «بعد از غذا»، «قبل از غذا» «با معده خالی»، «با معده پر» در مورد این داروها دیده می‌شود.

به طور کلی غذا ممکن است باعث تغییراتی در جذب دارو از دستگاه گوارش شود. بعضی مواد غذایی با بعضی از داروها ترکیب می‌شوند و تبدیل به ترکیباتی می‌شوند که از دستگاه گوارش قابل جذب نیست بنابراین در صورتی که آن دارو با غذاهای خاص مصرف شود اثر درمانی بروز نخواهد کرد. مثال بارز این مورد نوعی آنتی‌بیوتیک‌هاست که اگر با شیر خورده شود جذب نمی‌شود، زیرا کلسیم موجود در شیر با آن ترکیب و مانع جذب می‌گردد. بنابراین عدم رعایت چنین دستوری مساوی با عدم جذب دارو و در نتیجه عدم بروز اثرهای درمانی خواهد شد.

در مورد برخی دیگر از داروها، غذا باعث کندی جذب دارو می‌شود. در این مورد در نهایت بعد از مدتی دارو جذب می‌شود ولی بدلیل اینکه دیر جذب شده است آثار درمانی آن دیر بروز می‌کند. بعضی از مواد غذایی بر جذب داروها اثر نمی‌گذارند بلکه بر روی فرآیندهای دیگری اثر می‌گذارند که در بروز آثار درمانی مهم هستند.

جذب تعدادی از داروها هم با برخی مواد غذایی زیاد می‌شود. همچنین در مورد داروهایی که ممکن است باعث تحریک و ناراحتی دستگاه گوارش بشوند توصیه می‌شود که همراه غذا مصرف شوند تا عوارض کمتری پیش آید.

بنابراین به طور کلی باید تأثیر غذا بر دارو همواره مورد نظر باشد و مطابق دستور پزشک عمل شود. در مواردی که همراه دارو برنامه غذایی خاصی توصیه شده است رعایت آن الزامی می‌باشد و در این جا به تعدادی از مهمترین تداخلات غذا و دارو اشاره می‌کنیم. در موارد دیگر می‌توانید با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

مصرف همزمان استامینوفن با غذاهای غنی از کربوهیدرات‌ها مثل بیسکویت، خرما، مربا و غیره باعث ایجاد ترکیب و در نتیجه کندی جذب دارو می‌شود.
 


مصرف همزمان قرص‌های پوشش دار بیزاکودیل همراه شیر یا غذاهای دیگری که خاصیت بازی دارند باعث از بین رفتن پوشش قرص در معده و خراب شدن دارو می‌شود و در نتیجه اثر درمانی دیده نمی‌شود.

مصرف داروهای آهن دار مثل سولفات آهن (فروس سولفات) با چای باعث ایجاد ترکیب نامحلول و عدم جذب آهن می‌شود. افرادی که فقر آهن دارند نباید بلافاصله بعد از غذا چای مصرف کنند، زیرا چای مانع جذب آهن موجود در مواد غذایی می‌شود.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1392
نظرات
انجام فعالیتهای ورزشی به صورت منظم در سنین بالا می‌تواند از آتروفی و کوچک شدن بافت مغز جلوگیری کند. محققان دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند با بررسی پرونده‌های پزشکی و اسکن مغز 638 نفر از افرادی که در سال 1936 در اسکاتلند متولد شده بودند، طی یک دوره 3 ساله دریافتند افرادی که در فعالیتهای فیزیکی و ورزشی بیشتری شرکت می‌کردند نسبت به سایرین کمتر دچار کوچک شدن مغز و سایر نشانه‌های پیری در مغز شده‌اند.
محققان با مشاهده اسکن مغز این افراد تحت هدایت ام. آر.آی و بررسی جزئیات عادات ورزشی این افراد از جمله حرکات مرتبط با کارهای لازم خانواده و یا انجام فعالیتهای ورزشی سنگین و شرکت در ورزش‌های رقابتی به صورت چندین بار در هفته و همچنین مشارکت آن‌ها در فعالیتهای اجتماعی و روانی تحریک کننده مغز افزودند: افراد شرکت کننده در فعالیتهای جسمانی بیشتر، نسبت به کسانی‌که به ندرت ورزش می‌کردند کمتر دچار آتروفی و کوچک شدن بافت مغز شدند. نتایج دیگر این تحقیق نشان داد: با توجه به اسکن‌های مغزی این افراد، هیچ مزیت قابل ملاحظه‌ای در اندازه مغز افراد در صورت شرکت در فعالیتهای ذهنی و اجتماعی محرک مغز در طول این چارچوب زمانی مطالعه دیده نشده است.
به گفته محققان، ورزش کردن مداوم و منظم در سنین بالا نسبت به انجام فعالیتهای روانی ذهنی و اجتماعی ‌بهتر می‌تواند به طور بالقوه از مغز در برابر تحلیل و انحطاط سلولهای مغزی محافظت کند. یافته‌های این تحقیق در نشریه پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر شده است.


تعداد بازدید از این مطلب: 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1392
نظرات
 

زندگی در مناطقی سرشار از هوای آلوده باعث افت عملکردهای شناختی به ویژه در افراد مسن می‌شود. نتایج یک تحقیق در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد قرار گرفتن در معرض هوای ناسالم نه تنها می‌تواند باعث بروز مشکلات قلبی عروقی، تنفسی و حتی مرگ زودرس در جمعیت مسن شود بلکه شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تماس با هوای آلوده دارای اثرات مخربی بر سلامت مغز و عملکردهای شناختی است.
براساس این گزارش، محققان با بررسی اطلاعات فردی 14 هزار و 793 فرد 50 ساله و مسن‌تر براساس داده‌های سطح متوسط ذرات معلق هوا در سال 2004 و ارزیابی میزان عملکرد شناختی این افراد با آزمون‌های موجود نشان دادند ذرات معلق هوا به قدری کوچکند که در صورت استنشاق به راحتی وارد ریه‌ها و مغز شده و از عوامل خطر مهم زیست محیطی برای لطمه به عملکردهای مغزی محسوب می‌شوند.
نتایج حاصل از این پژوهش حاکیست مواجهه با ذرات معلق هوا در محدوده 4.1 تا 0.7 میکروگرم در هر متر مکعب و هر 10 میکروگرم افزایش با افت 0.36 نمره در کاهش عملکردهای شناختی همراه بوده است که این اثر معادل به وجود آمدن تقریباً 3 سال پیری در میان افراد مورد مطالعه بوده است. به گفته محققان افزایش هر یک سال سن با افت 0.13 نمره در کاهش میزان عملکردهای شناختی و افت مغزی همراه است
.


 
تعداد بازدید از این مطلب: 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود