آمار مطالب

کل مطالب : 89
کل نظرات : 5

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستار فردا و آدرس akbarpourrahimi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 89
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : دو شنبه 1 مهر 1392
نظرات

براساس تحقیقات دانشکده هاروارد با سرپوش گذاشتن بر احساسات در واقع افراد از سال‌ها زندگی خود چشم‌پوشی می‌کنند. آخرین تحقیقات نشان داده است افراد با سرکوب کردن احساسات خود حداقل یک سوم زودتر از افرادی که نظر خود را بیان می‌کنند، می‌میرند. این تحقیق که توسط دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد و دانشگاه روچستر انجام شده است، نشان داد: علت خطر مرگ زودرس در بین افرادی که نظر خود را به راحتی بیان نمی‌کنند 35 درصد افزایش می‌یابد. همچنین آنها دریافتند که این موضوع 47درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی و70 درصد ابتلا به سرطان‌ها را افزایش می‌دهد. 
این تحقیق بر روی 796 مرد و زن که متوسط سن آنان 44سال بود انجام شد و میزان سرکوب کردن احساسات در این افراد مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق 12سال بعد در حالی که 111 نفر از این افراد به دلیل سرطان و بیماری‌های قلبی از بین رفته ‌بودند، بازبینی شد. با این وجود دقیقا سرکوب کردن احساسات و علل مرگ ‌زودرس روشن نیست. البته مصرف تنقلات و استعمال دخانیات در پنهان کردن احساسات تاثیر دارد. 
فرضیه دیگر در این مورد استرس نگه داشتن افکار منفی و اختلال در تعادل هورمونی بدن است که موجب افزایش خطر بیماری‌های مرتبط با آسیب‌های بافت سلولی از جمله سرطان و مشکلات قلبی می‌شود. محققان اعلام کردند: این نتایج نشان‌دهنده ارتباط چشمگیر بین میزان سرکوبی احساسات و میزان مرگ و میر است. نتایج این تحقیق در نشریه Psychosomatic Research منتشر شده‌ است.

تعداد بازدید از این مطلب: 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 24 شهريور 1392
نظرات
خودشناسي با 3 تست؛ 3 جواب
 
حتما از ديدن مناظر طبيعي، رنگ‌ها و حالت‌ها لذت مي‌بريد. از اين عضو بدن براي انجام همه کارهايمان استفاده مي‌کنيم و بدون آن قطعا دچار مشکل‌هاي عديده‌اي مي‌شويم.
 
حتما از ديدن مناظر طبيعي، رنگ‌ها و حالت‌ها لذت مي‌بريد. از اين عضو بدن براي انجام همه کارهايمان استفاده مي‌کنيم و بدون آن قطعا دچار مشکل‌هاي عديده‌اي مي‌شويم. مطلب زير اطلاعاتي در مورد چشم‌هايتان به شما مي‌دهد تا بهتر و علمي‌تر از اين عضو بدنتان مراقبت کنيد...
 
 
تست Q
 
چه کار بايد بکنيد؟ با دستي که راحت هستيد -چپ يا راست فرقي ندارد- روي پيشاني‌تان يک Q بکشيد.
 
 
تشريح : اين تست به شما مي‌گويد که شخصيت خودمحور داريد يا ديگر محور. در توضيح کلي هم نمي‌توان گفت کدام يک از اين شخصيت‌ها نسبت به ديگري ارجحيت دارد يا ندارد فقط لازم است بدانيد اين 2 تيپ شخصيتي دنيا را جور ديگري مي‌بينند؛ کاملا متفاوت از يکديگر! اين 2 تيپ متفاوت اين حرف را به 2 صورت طراحي مي‌کنند؛ يکي به سمت راست و ديگري به سمت چپ؛ مثل تصويري که مي‌بينيد.
 
خودمحورها Q را طوري مي‌کشند که فردي که بيرون قرار گرفته اين حرف را برعکس مي‌بيند. آنها کارها را شبيه خودشان و بيشتر با توجه به ارزش‌هايي که خودشان دارند انجام مي‌دهند تا با در نظر گرفتن نيازها و ارزش‌هايي که ديگران قائلند. آنها با ديگران روراست هستند و تصورشان اين است ديگران هم با آنها صادق‌اند و به اين دليل دروغگوهاي خوبي نيستند اما کارآگاه‌هاي خوبي براي کشف دروغ در ديگران هستند.ديگر محور‌ها Qرا طوري مي‌کشند که فردي که در مقابل شان است آن را به‌طور صحيح ببيند. آنها مدام در فکر اين هستند که ديگران از آنها چه تلقي‌اي دارند. دوست دارند در مرکز توجه باشند. قابليت تطبيق با شرايط جديد را دارند و افراد ماهري در تحت‌تاثير قرار دادن ديگران هستند. خوب دروغ مي‌گويند اما کارآگاه خوبي براي کشف دروغ ديگران نيستند.
 
تست انگشت
 
چه کار بايد بکنيد؟ دست راستتان را بالا بياوريد. انگشتانتان را باز کنيد –مثل تصوير مقابل- و اندازه انگشت اشاره و انگشت حلقه را با هم مقايسه کنيد.
 
 
تشريح : همه جنسيت خودشان را مي‌دانند اما جنسيت مغزشان را چي؟ بله، خيلي‌ها نمي‌دانند مغز آنها جنسيت زنانه دارد يا مردانه. هورمون تستوسترون در بدن همه ما ترشح مي‌شود اما در بدن مردان حدود 20 برابر بيشتر ترشح مي‌شود. تستوسترون متولد بسياري از رفتار‌هاي مردانه از جمله خشونت؛ ذله شدن وقتي که راهي را پيدا نمي‌کنيم، است. اين هورمون در بدن بازيگرها و ورزشکاران که هيجان بيشتري براي کارشان لازم دارند بيشتر از پرستاران و افرادي که کار مذهبي دارند، ترشح مي‌شود.
 
دانشمندان باور دارند ميزان تستوستروني که در زمان جنيني در بدن ما ترشح شده بر رفتار ما تاثير مي‌گذارد و اين را از اندازه انگشتان اشاره و حلقه مي‌توان فهميد. ترشح بيشتر تستوسترون در دوران جنين باعث مي‌شود انگشت حلقه از انگشت اشاره بلندتر شود.
 
البته در خانم‌ها اين 2 انگشت تقريبا هم اندازه هستند چرا که ميزان ترشح تستوسترون در آنها کمتر بوده است اما اگر انگشت حلقه خانمي ‌بلندتر باشد، رفتار مردانه هم در او بيشتر است و اگر در مردي اين انگشت هم اندازه انگشت اشاره و حتي کوتاه‌تر باشد رفتار مردانه در او کمتر است.
 
 
تست شست
 
چه بايد بکنيد؟ دست‌هايتان را در هم حلقه کنيد و ببنيد کدام شستتان روي شست ديگر قرار داده‌ايد.
 
تشريح: مغز ما از 2 نيمکره راست و چپ تشکيل شده و همه ما بايد از هر 2 نيمکره استفاده کنيم و مي‌کنيم اما افرادي که بيشتر از نيمکره راستشان استفاده مي‌کنند به راست مغزها و کساني که از نيمکره چپشان استفاده مي‌کنند به چپ‌مغزها معروف‌اند. راست مغزها بيشتر احساسي هستند؛ ذهن تصويري بيشتري دارند و خلاق‌تر هم هستند. چپ‌مغزها بيشتر منطقي؛ اهل برنامه‌ريزي و اهل حرف زدن هستند. مي‌توانيد براي اينکه تصوير بهتري از اين 2 تيپ پيدا کنيد يک حسابدار و يک نقاش را در ذهنتان متصور شويد. افرادي که شست راستشان را روي شست چپ گذاشته‌اند بيشتر از نيمکره چپ مغزشان استفاده مي‌کنند و افرادي که شست چپ را روي شست راست گذاشته‌اند از نيمکره راست بيشتر استفاده مي‌کنند.
 
 
 
منبع: www.psycho logy today.com
تعداد بازدید از این مطلب: 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1392
نظرات

دانشمندان فنلاندي به يافته هاي جديدي درمورد يادآوري كلمات توسط نوزاد پس از تولد و خارج شدن از رحم مادر دست يافتند. محققان دانشگاه هلسينكي دريافتند كه نوزادان كلماتي را كه در رحم مادر مي شنوند به ياد مي آورند.با توجه به اين كه در دوران جنيني، مغز و اتصالات اعصاب آن براي پردازش اطلاعات به طور كامل رشد نكرده است، اين يافته جديد براي دانشمندان تعجب آور به نظر مي رسد. 
يكي از محققان اين پژوهش گفت : پيش از اين نيز شواهدي مبني بر اين كه نوزادان در دوران جنيني مي توانند ياد بگيرند و آهنگ ها يا بعضي كلمات را به ياد داشته باشند وجود داشت. 
محققان فنلاندي حافظه جنين را با استفاده از كلمه تا تا تا (tatata) مورد آزمايش قرار دادند. اين كلمه در زبان فنلاندي معناي خاصي ندارد. اما به دليل سه هجايي بودن، ياد آوري آن براي جنين مشكل به نظر مي رسد. محققان براي حدود نيمي از ۳۳ زن باردار شركت كننده در اين تحقيق، از بيست و نهمين هفته بارداري تا بدو تولد، صداي ضبط شده اين كلمه را در دفعات مختلف تكرار كردند. 
پس از تولد، آن ها فعاليت مغز تمامي بچه ها را هنگام شنيدن اين كلمه تجزيه و تحليل و مشاهده كردند كودكاني كه در دوران جنيني اين كلمه را شنيده بودند، واكنش قوي به اين كلمه خاص نشان دادند. به گفته محققان نتايج اين تحقيق مي تواند هشداري به والدين باشند. زيرا جنين مي تواند صداهاي خارج از رحم مادر را بشنود و آن ها را به ياد بياورد.

تعداد بازدید از این مطلب: 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : جمعه 8 شهريور 1392
نظرات

 

 

طالع بینی چینی و هندی. شخصیت شناسی از روی ماه و سال و تولد. شخصیت شناسی از روی فرم خوابیدن. شخصیت شناسی از روی گل، رنگ و پرنده‌ی مورد علاقه‌تان و غیره. احتمالاً شما هم در مورد این نوع طالع‌بینی‌ها و شخصیت‌شناسی‌های گوناگون مطالب زیادی شنیده یا خوانده‌اید. این بار نوبتی هم که باشد نوبت…

 
 

گروه‌‌خونی

طالع بینی چینی و هندی. شخصیت شناسی از روی ماه و سال و تولد. شخصیت شناسی از روی فرم خوابیدن. شخصیت شناسی از روی گل، رنگ و پرنده‌ی مورد علاقه‌تان و غیره. احتمالاً شما هم در مورد این نوع طالع‌بینی‌ها و شخصیت‌شناسی‌های گوناگون مطالب زیادی شنیده یا خوانده‌اید. این بار نوبتی هم که باشد نوبت شخصیت شناسی از روی گروه خونی است. چه شما به این باورها اعتقادی داشته باشید یا نه شخصیت شناسی یکی از بحث‌های مورد علاقه‌ی برخی مردم است. در خیلی از فرهنگ‌ها به خصوص فرهنگ کره‌ایی و ژاپنی معتقدند که گروه خونی روی شخصیت افراد تأثیر زیادی دارد و هر یک از این گروه‌های خونی باید و نبایدهای غذایی خاص خوشان را دارند. شما هم اگر به این مقوله علاقمند هستید می‌توانید گروه خونی خودتان را پیدا کرده و علاوه بر تعریف شخصیتتان با باید و نبایدهای غذایی‌تان نیز آشنا شوید.

 

 

گروه خونی A

 

این افراد درون‌گرا بوده و برای انجام کارهایشان صبر و شکیبایی بالایی دارند. علاوه بر این، افراد دارای گروه خونی A وسواسی و لجبازند، شخصیت پیچیده‌ای دارند و اغلب عصبی هستند اما به راحتی می‌توانند ظاهر آرامی از خود نشان دهند. امانت‌داری و درستکاری از نقاط بارز این افراد است. افرادی که گروه خونی A دارند در تصمیم‌گیری‌هایشان بسیار محتاط عمل می‌کنند و معمولا نمی‌توانند به راحتی احساساتشان را بیان کنند.

 

بایدها و نبایدهای غذایی برای گروه خونی A

 

افرادی که گروه خونی A دارند دستگاه گوارش حساسی داشته و از خوردن سبزی لذت می‌برند. بهتر است این افراد از مصرف زیاد گوشت قرمز بپرهیزند. کسانی که گروه خونی A دارند باید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند برای همین هم گیاه‌خواری رژیم مناسبی برای این افراد محسوب می‌شود.

 

 

گروه خونی B

 

آرام، خونسرد، خوش‌بین، دوست‌داشتنی و کمی خجالتی هستند. شخصیت مستقلی دارند و به گرایش‌های فردی‌شان اهمیت بیشتری می‌دهند. این افراد به راحتی از دیگران تبعیت نمی‌کنند. در روابط دوستانه‌شان بسیار گشاده رو، اجتماعی و فهیم هستند و به ندرت با دیگران درگیر می‌شوند. اما درعین‌حال کینه جو و بی‌مسئولیت بوده و چندان به قوانین و مقررات احترام نمی‌گذارند. صبر و شکیبایی کمی دارند و اهل رقابت نیستند. در کره‌ی شمالی معتقدند که این افراد خودخواه، زیر آب زن و دم‌دمی‌مزاج هستند.

 

 

بایدها و نبایدهای غذایی برای گروه خونی B

 

رژیم غذایی مناسب برای این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال بهتر است که این افراد از خوردن گوشت مرغ بپرهیزند به خاطر اینکه حاوی مخمر انعقاد کننده‌ی خون می‌باشد که می‌تواند باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن این افراد شود.

گروه خونی AB

 

شخصیت این افراد ترکیبی از گروه A و B می‌باشد. دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بسیار حساس و ضعیفی دارند. برای همین هم در برابر ویروس‌ها و میکروب‌ها ضعیف بوده و مقاومت کمی دارند. افرادی که گروه خونی AB دارند افراد درون‌گرا، منطقی و متفکری هستند. شخصیت دوست‌داشتنی و مردمی آن‌ها از شهرت زیادی برخوردار است اما اغلب در تنهایی خود از شهرت و تیتر و عنوان خوششان نمی‌آید. این افراد عشق را به معنای واقعی آن قبول دارند و هر کاری از دستشان بر می‌آید برای دیگران انجام می‌دهند. افراد این گروه همیشه خیر و خوبی مردم را می‌خواهند و همه را به آرامش دعوت می‌کنند. اما با این حال در بعضی مواقع افراد کینه‌جویی هم هستند.

 

 

 

باید و نبایدها غذایی برای گروه خونی AB

 

از آنجایی که سیستم گوارش این افراد حساس و ضعیف است بهتر است از مصرف زیاد گوشت قرمز و گوشت مرغ بپرهیزند. مصرف غذاهای دریایی و توفو برای این افراد بسیار خوب است.

 

گروه خونی O

 

بلندپرواز، جاه‌طلب، شجاع و دارای اعتمادبه‌نفس بالا. این اعتمادبه‌نفس بالا گاهی تا غرور و تکبر و بی‌عاطفگی پیش می‌رود. افرادی که گروه خونی‌شان O است به طور مادرزاد مدیر به دنیا می‌آیند و معمولاً از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند. این افراد عاشق‌پیشه، کوشا، مصمم و جدی‌اند. افراد این گروه از ریسک کردن هراسی به دل راه نمی‌دهند و به شانس موفقیت خود اعتماد زیادی دارند.

 

 

باید و نبایدهای غذایی برای گروه خونی O

 

این افراد متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنی بالایی دارند و باید مصرف گوشت‌های کم چرب، گوشت پرندگان و ماهی را در الویت قرار دهند. بهتر است که افراد این گروه مصرف غلات و نان را محدودتر کنند.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : دو شنبه 28 مرداد 1392
نظرات
مواردی از قبیل اینكه وقتی به دیگران می‌رسید چگونه رفتار می‌كنید، یا موقع عصبانیت چه‌ طور واكنش نشان می‌دهید،و همه همه را که با شخصیت شما ارتباط دارد را در این تست ببینید.
  شخصیت یا کاراکتر الگوی نسبتاً پایدار و ثابت اندیشه، هیجان‌ها ورفتار یک فرد است. به عبارت دیگر شخصیت شامل ویژگی‌های نسبتاً با ثبات و پایدار است که صفت نامیده می‌شوند مانند "زودرنج"، "مضطرب" و "پر حرف ". حالا قبل از اینکه اطرافیانتان تک تک ویژگی های شخصیتی تان به شما بازگو کند خودتان را با این تست بسیار جالب بشناسید .
 
 
تصور کنید در بیابان خشک و بی پایانی در حال راه رفتن هستید خسته،گرسنه،تشنه،پس از 5 ساعت پیاده روی......ناگهان ساختمان مجلل و با شکوهی در جلوی شما ظاهر می‌شود.
 
 
 
1.ساختمانی که جلوی شما ظاهر شده است چیست؟
الف-یک قصر    ب- یک موزه    ج-یک هتل    د-یک بنای مذهبی (مسجد-کلیسا-......)
 
2.شما از چه طریقی وارد ساختمان می‌شوید؟
الف-پنجره    ب- در        ج- بالکن         د- تونل زیر زمینی
 
 وقتی وارد ساختمان شدید آن را بسیار مجلل و باشکوه می یابید......ناگهان صدای در زدن می‌شنوید...در را باز می‌کنید و کسی را می‌بینید که واقعاً می‌خواستید با او باشید.
 
3. آن شخص کیست؟
 
به گشتن ادامه می‌دهید...پلکانی را می‌بینید که به طبقه بالا می‌رود.
 
 4.مارپیچی است یا مستقیم؟
 
از پلکان بالا می‌رویم تعداد پله ها را می‌شمارید.
 
5.چند پله بود؟(هر عددی از یک تا بی نهایت)
 
بعد وارد اتاقی می‌شوید..........
 
6.دلتان می‌خواهد این اتاق چقدر بزرگ باشد؟
 
الف-به اندازه یک آکواریوم 
ب-به اندازه یک اتاق معمولی  
ج-به اندازه یک جنگل 
 د-به اندازه  اقیانوس آرام
 
7.دلتان می‌خواهد رنگ دیوار اتاق چه باشد؟
 
الف-قرمز    ب-سیاه و سفید      ج- ارغوانی      د-زرد یا پرتقالی      و-رنگ های رنگین کمان
 
یک میز جلوی شما ظاهر می‌شود...
 
8.آیا گرد- مربع- مثلث یا بدون شکل خاصی است؟
 
و ظرفی با 5 میوه روی آن قرار دارد: گیلاس- سیب- کیوی- طالبی-هندوانه
 
9.یک میوه را انتخاب کنید.......
 
میوه ای که انتخاب کرده اید شما را به یاد این شخص می‌اندازد...
 
10.نام او را بنویسید.
 
11.شما میوه را برمی‌دارید و.........
 
الف-بلافاصله آن را می‌خورید.
ب- قسمت کرم خورده را می‌ برید و قسمت سالمش را می‌خورید.
ج-آن را می‌برید و داخلش را می‌بینید که کرم خورده است و....بعد به خوردنش ادامه می‌دهید
د-اگر کرم خورده باشد تمامش را دور می‌اندازید
 
از آن ساختمان خارج می‌شوید و 5 حیوان را می‌بینید.موش- آهو- اسب- دلفین- فیل
 
12.این حیوانت را به ترتیب اولویت که برایتان دارند رده بندی کنید..
 
 
 جواب:
 
 
1.نشان دهنده چیزی است که شما بیشتر از بقیه چیزها دنبال آن هستید.
 
قصر:ثروت           موزه:حرفه و شغل                    هتل:خانه و عشق   
 
مکان مذهبی:اعتقادات یا زمینه رشد روحی و روانی شماست
 
2.نشان دهنده نوع زندگی  است که به دنبال آن هستید.
 
پنجره:زندگی سرشار از رویدادهای پیش بینی نشده و شگفت انگیز
 
در:زندگی آرام و امن
 
بالکن:زندگی مسالمت جویانه و عاشقانه
 
تونل زیر زمینی:زندگی خطرناک ولی معنی دار پر از تجربه های متفاوت
 
3.فردی که پشت در می‌بینید همان کسی است که شما در رویارویی با مشکلات زندگی می‌توانید کاملاً به او اعتماد کنید.
 
4.پلکان نشانه زندگی عشقی شماست پیچ در پیچ ولی زیبا - مستقیم معمولی ولی خسته کننده
 
5.تعدا پله ها:تعداد تلاشهایی که شما امیدوارید برای برقراری رابطه تان به عمل آورید.
 
6.اندازه اتاق:میزان ماجراجویی هر چه کوچک باشد یعنی شما آدم محافظه کاری هستید
 
7.رنگ اتاق شخصیت شماست:
 
قرمز:احساساتی و پر شور      سیاه و سفید:منطقی       ارغوانی:ماجراجو
 
 زرد و پرتقالی:شادمان و سرحال     رنگین کمان:شما در مورد این که واقعاً چه هستید شک دارید
 
8.شکل میز:زاویه دید شما را نسبت به چیزها یا موقعیت ها نشان می دهد.
 
مربع:ثابت و منصفانه
 
گرد:شما می‌خواهید چیزها را از دیدگاه و نقطه نظر بسیاری افراد دیگر ببینید
 
مثلث:شما می‌خواهید مبتکر و اصلی باشید
 
بی شکل:شما آدم بی اراده ای هستید و همیشه طفره می‌روید
 
9.میوه ها نشانگر این هستند که شما به دنبال چه نوع دوستانی می گردید میوه های بزرگتر نشانگر این هستند که نمود فیزیکی و ظاهری برای شما بیشتر اهمیت دارد و میوه های کوچکتر به معنی این هستند که شخصیت افراد برای شما مهم است.
 
10.این شخص نشانگر نوع دوستانی است که شما به دنبال او هستید.
 
11.چگونگی خوردن میوه نشانگر این است که شما چگونه با دیگران رفتار می‌کنید.
 
الف:یعنی شما کینه ای از دیگران به دل نمی‌گیرید
 
ب:یعنی شما فقط نکات مثبت دوستانتان را می‌پذیرید و از پذیرفتن نکات منفی آنها سرباز می زنید
 
ج:خوردن آن علیرغم کرم خوردگی یعنی نقاط قوت و ضعف دیگران را می پذیرید
 
د:دور انداختن یعنی شما آدم بی رحمی هستید.
 
12. 5 حیوان:
 
دلفین:شغل و حرفه               فیل:خانواده
اسب:عشق                       موش:انتظار و احترام
 
آهو: دوستان شما و چیزهایی که به آن توجه دارید است.
تعداد بازدید از این مطلب: 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 27 مرداد 1392
نظرات

مطالعات اخير محققان دانشگاه وندربيلت واقع در تنسي آمريكا نشان مي دهد كه شكم دردهاي مداوم در كودكي ،مهمترين عامل بروز اضطراب در بزرگسالي است. كودكاني كه بدون دليل از درد مدوام معده و شكم رنج مي برند، ۴۱ درصد بيشتر در معرض اختلالات اضطرابي وجود دارند. اين كودكان به محض رسيدن به سنين جواني، با مشكلات اجتماعي متعددي مواجه مي شوند.  
طبق آخرين آمارگيري آمريكا، اختلالات دستگاه گوارش يكي از مهمترين دلايل بروز افسردگي و اختلالات رواني در بزرگسالان است.  متخصصان به والدين توصيه مي كنند كه فرزندان خود را هر ۶ ماه يك بار تحت آزمايش هاي گوارشي قرار دهند و از عدم وجود انواع انگل و التهابات روده در فرزندان خود اطمينان حاصل كنند.  يكي از مهمترين هاي توصيه هاي پزشكي در اين زمينه توجه به تغذيه و عادت هاي غذايي تمام افراد خانواده است.  غذاهاي آماده، چرب و پرنمك يكي از مهمترين دلايل ضعيف شدن معده در دراز مدت هستند. نتايج اين تحقيقات در شماره اخير نشريه Pediatrics به چاپ رسيده است. 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : پنج شنبه 24 مرداد 1392
نظرات
  • پياده روي تا محل كار ۴۰درصد خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي دهد ::::..
  • محققان انگليسي با انجام تحقيقاتي دريافتند پياده روي تا محل كار۴۰ درصد خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي دهد. متخصصان كالج امپريال و دانشگاه لندن بين سال هاي ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ ، با تحقيق روي ۲۰ هزار انگليسي به اين نتيجه رسيدند كه دوچرخه سواري، پياده روي و استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي با كاهش وزن همراه است و خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي دهد. در مقابل استفاده از تاكسي و خودرو شخصي براي رسيدن به محل كار، اضافه وزن به دنبال مي آورد. 
  • محققان دريافتند احتمال ابتلا به ديابت نوع ۱ و ۲ در كساني كه پياده به سر كار مي روند كاهش مي يابد. همچنين خطر افزايش فشار خون نيز در اين افراد تا ۱۷ درصد كاهش را نشان مي دهد. به گفته محققان خطر ابتلا به ديابت در كساني كه با دوچرخه به محل كار خود مي روند نيز نسبت به ماشين سواران به نصف كاهش مي يابد. فشارخون بالا، ديابت و اضافه وزن كه همگي از دلايل بيماري هاي قلبي به شمار مي رود، بزرگترين عامل مرگ و مير در انگليس محسوب مي شود. هرساله ۳ ميليون نفر در اين كشور به ديابت مبتلا مي شوند كه اين ميزان يك بيستم كل جمعيت را شامل مي شود. 
  • محققان مي گويند كه آمار مبتلايان به ديابت نوع دو به شدت با اضافه وزن و چاقي در ارتباط است.  براساس نتايج اين تحقيقات، از ميان كساني كه با وسايل نقليه اي چون خودرو ، موتورسيكلت و تاكسي به محل كار خود مي روند، ۱۹ درصد چاق محسوب مي شوند. ولي در مقابل از ميان موتورسواران تنها ۱۳ درصد و از ميان كساني كه پياده مي روند تنها ۱۵درصد چاق هستند. نتايج اين تحقيقات كه در نشريه Preventive Medicine به چاپ رسيده است. 
  •  
تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : سه شنبه 22 مرداد 1392
نظرات

محققان دانشگاه بركلي كاليفرنيا در يك تحقيق بي‌سابقه دريافتند كه وقوع زلزله در تعيين جنسيت نوزادان موثر است. با بررسي سوابق نوزادان ژاپني كه بين سال‌هاي ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ متولد شدند، دريافتند كه پس از وقوع زلزله بزرگ ژاپن، جنسيت بيشتر نوزادان متولد شده در نواحي نزديك به مركز زلزله، مونث بوده است.  اين درحالي است كه در مناطق دور از مركز زلزله، هيچ تغييري در نسبت جنسيت نوزادان، مشاهده نمي‌شود. بر اساس نتيجه اين تحقيق، تعداد نوزادان پسر متولد شده پس از وقوع زلزله ۲/۲ درصد كمتر از حد انتظار بوده است. 
البته اين تغيير در جنسيت نوزادان، بي‌سابقه هم نيست. براي مثال در سال ۲۰۰۸ پس از سقوط بازار سهام ايالات متحده، تعداد نوزادان پسر متولد شده نسبت به نوزادان دختر كاهش چشمگيري يافت.  محققان معتقدند عامل اصلي اين تغيير جنسيت، غريزه مادران است. نوزادان پسر به طور ذاتي استعداد بيشتري براي تولد زودرس، ابتلا به نقص عضو يا كمبود وزن دارند، بنابر اين در شرايط استرس‌زا، نوزادان دختر شانس بيشتري براي بقا دارند؛ اين مكانيزمي است كه بدن مادران به‌طورغريزي بر اساس آن عمل مي‌كند تا بقاي نسل بشر تضمين شود.  
هنوز معلوم نيست كه چه نوع سلول هايي در اثر استرس آسيب مي‌بينند يا وجود استرس چه تاثيري بر كروموزوم هاي X وY مي گذارد ولي وقوع زلزله زمينه را براي بررسي بيشتر اين موضوع فراهم مي‌كند. در صورتي كه تغيير نسبت جنسيت كودكان بلافاصله پس از زلزله رخ دهد، مي‌توان نتيجه گرفت كه استرس موجب تغيير اين كروموزوم ها مي شود . البته برخي از محققان معتقدند كه ميزان هورمون تستسترون پدرها نيز در اين تغيير جنسيت كودكان موثر است. به اعتقاد اين محققان ، در زمان استرس ميزان ترشح اين هورمون در بدن مردان كاهش مي‌يابد و در نتيجه آن كيفيت اسپرم نيز افت مي‌كند. از آنجا كه اسپرم‌ها حامل كروموزوم Y هستند كه در تعيين جنسيت نوزاد موثر است، با افت كيفيت اسپرم احتمال تولد نوزادان دختر افزايش مي‌يابد. مطالعات اخير دانشمندان را بر آن داشته است كه گروهاي تحقيقاتي وسيعي براي كشف همه اسرار موجود در اين زمينه تشكيل دهند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392
نظرات
آیا می‌دانید که چرا خمیازه می‌کشید؟
 
. اگر مقدار زیادی گازکربنیک در بدن ما باشد این مرکز فعال می‌شود و ما بی‌آنکه بخواهیم نفس عمیقی کشیده و گاز کربنیک را هم بیرون می‌دهیم.
  

وقتی گازکربنیک بدن شما زیاد می‌شود، بی اختیار خمیازه می‌کشید. یعنی دهانتان را باز می‌کنید و بعد نفس خود را بیرون می‌دهید. در نتیجه مقداری از گاز کربنیک را از بدن خارج می‌کنید. این کار بی‌اختیار انجام می‌شود، زیرا در مغز ما مرکزی است که نفس کشیدنمان را تنظیم می‌کند. اگر مقدار زیادی گازکربنیک در بدن ما باشد این مرکز فعال می‌شود و ما بی‌آنکه بخواهیم نفس عمیقی کشیده و گاز کربنیک را هم بیرون می‌دهیم. شاید دیده باشید که وقتی کسی خمیازه می‌کشد، ما هم خمیازه می‌کشیم. علت این خمیازه زیاد بودن گازکربنیک نیست بلکه نگاه کردن و شنیدن صدای خمیازه روی مغز ما اثر می‌گذارد و باعث خمیازه می‌شود.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : شنبه 12 مرداد 1392
نظرات

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، اثر اعتیادآوری مصرف قند بسیار بیشتر از هروئین است. درحالی که محققان نسبت به خطر افزایش وزن و دور کمر در اثر مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب هشدار می دهند، مقادیر بالای قند در موادی مانند غلات و ماست می توانند در دراز مدت باعث بروز بیماری های مختلف شوند. مواد غذایی که دارای مقادیر زیاد قند تصفیه شده هستند، خطر دیابت را افزایش داده و روند پیری را تسهیل می‌کنند و با کاهش سطح انرژی بدن، منجر به بروز چاقی فرد می‌شوند. تأثیرات مضر قند بر هورمون های بدن را می توان در افزایش چشمگیر تعداد افراد چاق، بیماران دیابتی، مبتلایان به سندرم متابولیک و بیماران قلبی- عروقی مشاهده کرد. کارشناسان میزان وابستگی افراد به قند را مانند وابستگی یک فرد معتاد به مواد مخدر تشبیه کرده و اثرات اعتیادآوری مصرف شکر را بیش از هروئین و کوکائین توصیف می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود